Filtrer på tags

The sky is the limit; Branding, beer and Bergen

The sky is the limit; Branding, beer and Bergen
Hole In the Sky, Music Export Norway og Brak inviterer til en uformell samling.

Grunnet begrensede plasser, må er påmeldingsfristen satt til mandag 24. august, kl. 16.00!! Denne invitasjonen gjelder kun for Brak medlemmer. Begrensede plasser, så først-til-mølla prinsippet gjelder. Brak medlemmer melder seg på ved å sende mail til brak@brak.no

Tema: Metal, Bergen, øl og merkevarebyggingSted: Kalfaret Brygghus, Gamle Hansa BryggerierTidspunkt: 16:00, torsdag 27. augustGratis transport fra Garage kl. 16.00. Transport tilbake til Garage kl. 18.45

Hvem: Paal Fure (trendanalytiker), Henning Warloe (Kulturbyråd, Bergen), Statssekretær Halvard Ingebrigtsen (KKD), Eirik ‘Pytten’ Hundvin (Grieghallen Studio), Jonathan Selzer (redaktør for anmeldelser og Subterranea, Metal Hammer UK), Torgrim Øyre (booking, Hole In The Sky) og musikere fra Darkthrone, Sarke, Enslaved og mer.

Hole In The Sky Festivalen startet i 2000 som en to-dagers festival på Garage til minne om Erik ‘Grim’ Brødreskift. Alle banda spilte gratis, Garage støttet festivalen, venner og familie jobbet natt og dag, stemningen var høy, billettene solgte godt og metal scenen i Bergen ble forent og faktumet var; Hole In The Sky var kommet for å bli!

Til tross for den positive stemningen rundt festivalen, så var de første årene harde og styret bak festivalen og minnefondet hadde liten erfaring med å organisere en festival. Det var en vennegjeng som sto bak, og som brant for metal. Det var tungt å få sponsorer og bidragsytere, og festivalen fikk knapt noe presse eller anmeldelser. Hvordan har det seg så at denne lille festivalen holdt det gående i 10 år, den har et verdenskjent rykte og er sterkere enn noen gang?

Festivalledelsen er ikke helt sikre selv, men et sted på veien må de har gjort noe riktig.

Forandringer i programmet kan oppstå.