Digital markedsføringsdag

Å gjøre seg synlig og markedsføre sitt band eller sine arrangement på nett blir bare mer viktig, enten det er på egne nettsider, Facebook, Twitter eller annet. Derfor ønsker Brak å vie en dag til dette.

Brak inviterer til heldagsseminar med fokus på digital markedsføring for både artister, arrangører og bransjeaktører.

Kursprogram

10.30 Registrering og kaffe
11.00-13.00 Sosiale medier og søkomotoroptimalisering (Espen Grimmert) (OBS FULLBOOKET)
13.00-13.30 Sukksesshistorier (Panel)
14.00-14.30 Gratis lunsj
Parallellsesjoner:
14.30-15.30 ARRANGØRER: Promotering av arrangement (Simen Herning)
15.30-17.00 ARRANGØRER: Workshop – Aldersfrie arrangement og promo
14.30-17.00 ARTISTER: Sosiale medier og oppmerksomhet (Håkon Njøten)

NB! Ta med data for å jobbe med din kommunikasjon i sosiale medier under workshopene.

Med forbehold programendringer

Påmelding digital markedsføringsdag

Mer info om kursene:

Hvordan utnytte sosiale medier og søk for økt billettsalg?

Etter svært gode tilbakemeldinger etter kurset på Brak fagdag har vi invitert Espen Grimmert tilbake for å holde et lengre foredrag i viktigheten av søkemotoroptimalisering og hvordan man kan få mer trafikk gratis. Her får du konkrete tips til hvordan havne høyt i Google-søk og hvordan sørge for at budskap på Facebook blir lagt merke til – med mål om å selge flere billetter til dine konserter.

Espen Grimmert har 18 års erfaring med søk og internett og avdelingsleder for iProspects kontor i Bergen. iProspect er Norge og verdens største byrå innen søkemotormarkedsføring og Performance marketing. Espen er tidligere sjef for søketjenesten Kvasir og markedsdirektør i Aftenposten.

Suksesshistorier

Panelet vil ta for seg og diskutere ulike suksesshistorier. Hva skal til for å lykkes med digital markedsføring? Er det flaks, fans, kvalitet eller strategi som er nøkkelen til suksess?

  • Håkon Njøten (Artist)
  • Ruben Nesse (Brilliance, ON IT PR)
  • Myrna Braza (Artist)

Hvordan få oppmerksomhet rundt arrangement?

Simen Herning gir praktiske tips for konsertarrangører i markedsføring på nett og i sosiale medier. Med bakgrunn i både festival, klubbkonsept og konsertvirksomhet gir han konkrete tips og innspill til hvordan du får mer oppmerksomhet rundt dine arrangement. Hvor viktig er en visuell identitet og hvordan får du folk til å legge merke til dine konserter uten å spamme?

Simen Herning har lang erfaring som booker og agent, god på sosiale medier, spiller i band, har drevet musikkselskapet Spoon Train AS og er den ene halvdelen av klubbkonseptet Get Dancy! Han er styremedlem og fast kursholder for Norsk Rockforbund.

Tilstedeværelse på sosiale medier for artister

Del 1. Som artist er din tilstedeværelse og aktivitet på sosiale medier viktig. Denne kursdelen gir deg en praktisk innføring i hvordan sette opp og tilpasse din Facebook-side, Soundcloud, Twitter og hjemmeside. Ta med deg data og få konkrete innspill underveis.

Del 2. Hvordan spre musikk? En innføring i hvordan man kan finne og kontakte relevante blogger og media.

Håkon Njøten er artist og har skrevet master om strategisk markedsføring av artister ved studiet Music Business Managment i London.

Workshop – Aldersfrie arrangement og promo

En workshop i hvordan promotere konserter rettet mot ungom. Workshopen er for ungdom som vil arrangere konserter selv eller arrangører som ønsker å arrangere flere konserter uten aldersgrense. Hvordan går man fram for å arrangere aldersfrie konserter og hva må man tenke på? Et knippe arrangører med ulik erfaring vil gi konkrete tips og råd til deres case- fordelt på ulike stasjoner.

  • Promo: Simen Herning (Norsk Rockforbund – Arrangør og promotør)
  • Frivilligorganisering: Aleks Wilhelmsen (Eggstockfestivalen, AKKS)
  • Utfordringer og skjenkeregler: Gunn Hernes (Bergenfest UNG)
  • Søknader: Karen Sofie Sørensen (Brak)

 

Arrangører i UTfLUKT-samarbeidet kan få reisestøtte – ta kontakt på brak@brak.no for avtale.

 

Fyll ut dette skjemaet.

Det er mulig å delta på kun noen deler av markedsføringsdagen. Maks antall plasser 40 – første mann til mølla.

Tid og sted

Lørdag 16. november
HUB Bergen
kl. 11.00 – 16.00

Siste nytt