Braks Markedsføringsskole #4: Nisjepresse

Lær hvordan nisjepressen fungerer

Fjerde runde i Braks markedsføringsskole vil omhandle nisjepressen.

Nisjepressen er magasiner, webzines og blogger som går mot enkelte sjangre, enten det er metal, punk, jazz, indierock eller electronica. Disse bladene ser etter band og artister i spesielle stiler, og fronter subkulturer.

Dette kurset tar for seg hvordan nisjepressen fungerer, og hvordan man best kan få innpass i disse.

– Hvordan presentere seg til nisjepressen?
– Hvordan får man sine utgivelser anmeldt?
– Hvilke saker pleier bladene å ta for seg?
– Hvordan kan denne type presse løfte ditt band?

I tillegg vil man se på hvordan sjangerband kan nå inn i mer mainstream presse.

Guro Juul Andersen, kommer for å fortelle om hvordan man best kan få sin musikk ut i pressen som skriver om din sjanger. Hun er redaktør i Metal Hammer Norway, og har tidligere jobbet med promo for bl.a. Indie Distribution.

Sted: Grand Hotel Terminus (ved Jernbanestasjonen

Tid: 17-21

Påmelding: Logg deg inn på din profil og meld deg på denne siden.

Dette er det fjerde av totalt fire kurs som tar for seg ulike sider av markedsføring innen musikkfeltet.

Det vil være mulig å få kursbevis etter gjennomført markedsføringsskole for de som deltar på mer enn et av kursene.

Siste nytt