Workshop: Storytelling via video

Du er artist, arrangør, promotør eller manager. Hvor god er du på å dokumentere det som skjer rundt deg, hvordan deler du det, og hva er viktigst for deg å tenke på?

Vi er vår egen innholdsleverandør

I dag forventes det at artister, arrangører og promotører deler innhold fortløpende under arrangementer som konserter, klubbeventer og foredrag. Hvor god er du på å dokumentere alt som deles, og hva har det å si for markedsføringen av innholdet?

Foredragsholder: Laverne Wyatt

STORYTELLING VIA VIDEO:

Bildene og korte videosnutter du har samlet over tid har en verdi.
Sammen skal vi øke verdien av dem ved å synliggjøre informasjonen din via video – ved å legge til tekst, logoen din, musikk og effekter. Videoene skal være korte, og gjennom kurset skal vi gjøre vårt beste for å få ferdig en kort video.

DEL 1) av kurset – bestemme oss for hvilken story vi ønsker å fortelle
De beste fortellingene er ofte de enkleste. Det handler om å ta for seg ett tema om gangen.

Steg 1:  bestemme oss for tema, feks:

– Skal vi skape generell bevissthet om din organisasjon?
– Vil vi promotere en festival eller konsert?
– Vil du få flere medlemmer?
– Vil du takke fans etter festivalen / konserten som var?
– Vil du promotere et nytt album/låt?
– Vil du få folk til å høre på musikken din som allerede ligger ute?
– Vil du promotere et kurs eller en fagdag?

Steg 2: samle bilder, skriv korte setninger, samle riktige linker som videoen skal peke til

– Har du tilgang til videoer som støtter din fortelling, er det supert
– Bilder gjør også en strålende jobb!
– Her snakker vi om the «3 second rule» og «call to action»
– Ha logoen klar som en .png fil (transparent bakgrunn)

DEL 2) av kurset handler om å bli kjent med programmet:
Her skal vi bli kjent ved å logge oss inn, og finne en videodesign-mal som passer din smak.

DEL 3) av kurset:
– Har skal vi jobbe ved å bytte ut bilder og legge inn tekst og effekter
– Det blir mye testing av videoen
– Timing er viktig! Dette skal vi snakke om
– Effekter og overganger
– Hvordan best å eksportere det og dele det videre

Avsluttning:
De som ønsker det, har også mulighet til en gratis 30 minutters oppfølging / web support

(troubleshoot) via Google Hangout (må gjennomføres innen 2 uker etter gjennomført

Dette må du ha med:
– egen PC
– egen mus til PC’n (viktig)
– logo (hvis du har)
– bilder du vil bruke på nettsiden
– noen tanker om hva du ønsker å dele med verden

Om Laverne Wyatt:

Laverne er opprinnelig fra Durban i Sør-Afrika, og har delt bosted mellom Halden og Oslo. Hun har gjennom et 17 år langt arbeidsliv jobbet med grafisk design, digitalt og trykk, i mange ulike markeder og for mange store merkevarer. Laverne har en solid flerkulturell kapital og bred design bakgrunn som hjelper deltakerne å nå nytt publikum ved å lære hvordan de kan være mere synlige på digitale flater.

Gratis for Brak-medlemmer
Påmelding: ja, 15 plasser
Mat: ja, lett servering

Meld meg på!

Bookings are closed for this event.

Siste nytt