Filtrer på tags

Fagdag om musikk og merkevarebygging 25. mars

Fagdag om musikk og merkevarebygging 25. mars

Lørdag 25. mars arrangerer vi en fagdag om musikk og merkevarebygging i Bergen.

Å være artist i dag handler om mye mer enn å bare spille musikk. Hvis du vil lykkes med å nå ut med musikken din må du også ha en god innsikt i markedsmekanismene og hvordan bransjen fungerer.

Vel møtt til en fagdag der du vil få økt innsikt i musikkbransjen, markedsføring, branding og artistens samfunnsrolle.

Program:

KLESMERKER: Når en artist etablerer sitt eget merke: Hvordan utnytte synergieffekter mellom ulike produkt som bygger opp merkevaren? (Jan Bjordal, Kygo)

MUSIC MEETS FASHION: Spons og lisensieringsmuligheter (Jon Inge Gullikstad, Kygolife)

BRANDINGSAMARBEID: Hvordan få til et samarbeid mellom en artist og en merkevare som styrker begge parter? (Rasmus Hamann, Managing Director & Founder KnowTheirName fra Aarhus)

STREAMING: Hvordan være synlig i strømmetjenestene: Norsk musikk har blitt en internasjonal merkevare, hvordan utnytter vi mulighetene dette byr på? (Tim Dunham, InGrooves)

ARTISTENS ROLLE: Fra samfunnsaktør til produktleverandør. Og til samfunnsaktør igjen (Johannes Fjose Berg, Trigger PR- og kommunikasjonsbyrå)

BUDSKAP: Hvordan bruke artistrollen til å skape engasjement og samfunnsbevissthet? (Marthe Valle, artist)

PANEL: Hvor langt kan man gå? Produktplassering og reklame i musikkbransjen. I panelet: Silja Sol (artist), Lasse Kinden Endresen (ACT), Finn Schye Wollebæk (Culture Marketing Manager, Red Bull) m.fl.

Praktisk info:

Påmelding: Påmelding er gratis og det serveres lunsj.
Sted: Litteraturhuset i Bergen (Rom: Olav H. Hauge)
Tid: 11.00-16.00

Velkommen til en fullstappet fagdag lørdag 25. mars!

Bakgrunn

Da Kygo ble tildelt Eksportprisen valgte han å gi stipendet på 100 000,- med tittelen «Det var her det hele begynte» til Brak. Med utgangspunkt i dette stipendet vil vi utlyse et eget talentprogram for artister med ambisjoner på et internasjonalt marked og arrangerer denne fagdagen om musikk og merkevarebygging i Bergen i lørdag 25. mars 2017.

Siste nytt